2014. május 28., szerda

Lezártam!

Végre kijelenthetem, hogy lezártam magamban életem egyik boldog és borzalmas szakaszát. Ehhez kellet a genetikus megnyugtató szava és szakvéleménye.
Sok utánajárás és kutakodás, telefonálgatás után úgy döntöttem, hogy marad a Genium Egészségügyi Központ Genetikusa, ha már úgyis oda járok orvoshoz. És mivel a Sote II.-n a telefonba a nővérke közölte, hogy Náluk ilyen vizsgálatra nincs lehetőség, csak Kismamáknak.
Kértem is gyorsan az időpontot, és gyorsan is kaptam. Múlt héten hétfőn este vár Minket a doktor Úr! Vittem minden leletemet, felkészültem itthon miket szeretnék megkérdezni és kitudakolni.
Előbb érkeztünk, és szerencsénkre a Doki előbb be is hívott. Kedves volt, aranyos, rögtön hellyel kínált Mindkettőnket. Vele volt még egy Hölgy, nem mutatkozott be, oldalt helyet foglalt és csendben végighallgatta a mondókákat. Néha rám mosolygott.. de nem sok vizet zavart.
Elmeséltem a Doktor Úrnak, tul. képpen miért vagyunk, ott. Szeretném tudni, hogy a következő terhességnél fennáll-e ilyen "veszély". Van-e probléma kettőnkkel. Egyáltalán Genetikai probléma okozhatta-e a Baba betegségét. Mosolygósan hozzátette a mondókám végén, hogy a sok papírból amit a kezemben szorongattam, azt hitte 16. hetes uh-ra jövök, és nem ilyen szomorú hírrel.
Megnézte a leleteket, beírta a gépbe majd, a leleteim alapján elmondta az Ő szakvéleményét. És akkor nyugodtam meg igazán. Ahogy lelkesen, nyugodt hangon közölte, hogy ez nem genetikai betegség volt. Ha az lett volna, akkor a terhesség nem marad fenn a 8-9. hétnél tovább. Vagy olyan rendellenességek szűrhetőek már korábban is ami egyértelműen fejlődési rendellenesség kategóriába tartozik. (pl. belső szervek nem működnek...). Kérdeztem az utrogestant az tarthat-e fenn mesterségesen egy terhességet, mert ugye az utro közben barnáztam ám.. azt mondta ki van zárva, az utronak nincs ilyen hatása. Az a sárgatestet és a hormonokat támogatja. De a vetélést sajnos ilyen esetekben nem előzi meg. Ez is megnyugtatott, mert végig ott motoszkált a fejemben, hogy lehet elment volna a Baba korábban is, ha a természetre bízom a dolgokat és nem használom az urtot.
Rákérdeztem ám a Folsavra is, mert ugye a Dokik említették, de ennek sincs köze ehhez a fajta rendellenességhez. Ha a Folsav lett volna a hibás, más rendellenesség adódik, nyitott gerinc...stb.. de nem volt ilyen ez egyértelműen igazolható volt. Szedjek folsavat, de ha előbb szedtem volna sem lehetett volna csak a folsavval vagy bármi mással ezt kivédeni.
Azt mondta sajnos a 10. és a 12 hét között annyi minden történik és zajlik az emberi fejlődés során, hogy egy egyszerű fertőzés, nátha mely ki sem jön tünetként rajtunk okozhat ilyen sajnálatos betegséget. Nem tudják konkrét okát ennek a nagyon ritka de súlyos idegrendszeri fejlődésnek. Azt mondta talán ha olyan helyen dolgoznék, ahol vannak vegyszerek, vagy most lett volna Csernobil... vagy sugárzás ér esetleg azokra mint kiváltó okokra lehetett volna fogni...de látni a 10. hetes uh-on semmiképpen sem lehetett volna.
Tovább kérdezett még Családi betegségekről, és egyébről.. de mindent a legnagyobb rendben talált. Nem vagyunk összeférhetetlenek sem, mert akkor meg sem fogan a Baba..
Nem küldött további vizsgálatokra, még folsavszint mérésre sem.. Azt mondta, szinte 0% az esélye annak, hogy még egyszer ilyen terhességem legyen. És Bízik Benne hogy legközelebb egy szebb esemény miatt megyek majd hozzá.
És 3 ciklus után újrapróbálkozhatunk. ( elmesélte azt is miért szoktak 3 ciklus kihagyást javasolni. Mivel műtéti úton azért nem tudnak maradéktalanul mindent kitisztítani, ezért kell a szervezetnek javaslatok szerint legalább 3 ciklus, hogy magától tisztuljon). 
Hisz ha egyszer sikerült, sikerülni fog többször is!!
Megnyugtatott! S már nem gondolok Rá minden nap, sőt egyre kevesebbet.. De talán véglegesen a múlt hét végén zártam le a több mint 12. hétig tartó Kis Csodát.


  A megérkezett menstruációval. 26 napra bár, nagyon gyengén, de megjött. S nem csak Én hanem szervezetem is lezárta ezt a rövid kis szakaszt.
Most belevetem magam újra a hőmérőzés rejtelmeibe. Megérkezett a héten a méregtelenítő kapszulám, szóval hajrááá készülj az újabb Nagy feladatra!!!

4 megjegyzés:

  1. Örülök hogy megnyugodtál. Ölelés :-)

    VálaszTörlés
  2. Látszik a soraidból a nyugalom, hogy megnyugtató válaszokat kaptál. Hajrá 2 ciklus múlva! :)

    VálaszTörlés
  3. Jó olvasni, árad belőled a nyugalom és kiegyensúlyozottság. :-) Olyan jó érzés, ha az ember harmóniába kerül önmagával és a világgal. Jó készülődést az újabb "Nagy Feladatra" :-)

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy megnyugtatott a genetikus. Lassan már hat éve, hogy mi is elveszítettük az első kisbabánkat. Akkor én is féltem, hogy genetikai dolog-e, vagy én nem tettem meg mindent.... de engem is megnyugtattak, hogy nem genetikai dolog és bármit másképpen teszek, nem változtatott volna azon, hogy beteg a baba.
    Ugyanezt a választ kaptam, hogy valószínűleg a legfontosabb fejlődési szakaszban fertőzést kaphattam - és tényleg voltam is beteg :(
    Azóta három egészséges, csodaszép és okos gyermekem született. Az én történetemmel biztatni akarlak, hogy hajrá, menni fog, megfogan egy újabb kis csoda hamarosan és egészséges lesz! Szeretettel ölellek: Nani

    VálaszTörlés