2015. január 13., kedd

A helyzet változatlan

Nem sokat javultam az elmúlt egy hétben. Ezért a doktornő elküldött röntgenre, (nem igazán akartam magam kitenni sugárzásnak de ez van), a diagnózis.. bal oldali arcüreggyulladás. Sejtettem, hiszen az arcom eléggé feszült az elmúlt időszakban.
A gyógyszert szedem amit felírt felváltva a homeós bogyóval.
Ma reggelre a torkom ismét rosszabb lett. Hol jobb hol rosszabb. Nem értem Én ezt. Pedig itthon pihenek a melegben, szinte ki sem mozdulok. És most még a párom is elutazott a hétre munkaügyben. Egyedül leszek itthon..Ciklusomat nem tudom úgy követni ahogy szeretném a betegség miatt hőt nem tudok mérni. Ma érkeztek meg az ovutesztek, de még negatív a mai... a párom nincs itthon (péntekig) nem tudom így milyen esélyekkel indulok ennek a ciklusnak. Persze azt sem tudom, hogy most tényleg a Bal oldalon érik-e  a tüsző.
De nem tudok ellene tenni semmit, ez a sors, majd lesz valami. Olvasok sokat az inszemről, eddig ez a téma távol állt tőlem. De most hogy egy újabb lehetőség kutakodom.
Sok-sok kérdésem lenne azokhoz akik már átestek ezen: minden esetben kell stimu a ciklus alatt? Injekció vagy gyógyszer formájában?
Tb alapon vagy magán alapon érdemes-e menni?
Így sajnos amit terveztünk síutat is el kell halasztanunk jövőre, mivel ez a második hetem táppénzen itthon, a munkáltatóm nem örülne ha január végén egy hetet szabadságon töltenék.
Szerettünk volna menni, de ez most közbejött.
Így azt mondta a párom válasszak egy közeli időpontot egy hosszú hétvégére Valahol, egy-két nap szabadságra csak elengednek. Több hely is szóba jött, de most a favorit az Gyula. Onnan várom most az ajánlatot, hogy lehetséges-e a közeljövőben egy hosszabb hétvégét ott eltölteni.
Szeretnénk pihenni ketten, egy kis kényeztetéssel egybekötve.
Jövő héten pedig Vadászbálba megyünk, ezért is kell gyorsan ügyesen meggyógyulnom.

Ezek foglalkoztatnak mostanság a mellett hogy olvasom. Rákattantam Müller Péter könyveire jót tesz a lelkemnek.

5 megjegyzés:

  1. Kedves Rena! Olvasgatlak egy ideje és most jutottam oda, hogy írjak neked. Hátha segíthetek. Nekem volt 3 inszemem, sajna nem sikerültek, de amúgy egy jóval kíméletesebb módszer mint a lombik. Stimut kaptam minden esetben, mert az növeli az esélyeket, több pete lesz vele. A 3.-7.napig szedtem a Clostilbegytet és a 3. naptól két naponta Menopur szurit adtam. A 12.napon volt uh és akkor mondta a doki, hogy mikor szúrjam az Ovitrelle tüszőrepesztőt. Az Ovitrelle beadása után két nappal volt az inszem. Aznap fekvés és Utrogestan, utána naptól kíméletesen lehet bármit tenni. Írok én is zárt blogot, ha érdekel a laczaevi@gmail.com címen kaphatsz meghívót. Kérdezz bátran az inszemről.

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek Vicával, kevésbé megterhelő az inszem, és így, hogy Te estél már természetes úton teherbe, lehet, hogy nem rossz választás az, bár egy petevezetővel eléggé "izgalmas"(vajon jó helyen fog érni a tüsző?), de van rá esély, hogy egy természeteshez közelebbi módon essél teherbe, mint a lombik mondjuk. Nekem inszemnél csak Clostilbegytet kellett szedni 3-7 napig meg majd egy Ovitrelle, tűszőrepi és kész. A Kaáliban 45 ezer volt+ a gyógyszerek (Closty pár 100 ft, Ovitrelle 8000 körül). Drukkolok Neked nagyon amúgy mindig:)

    VálaszTörlés
  3. Nekem csak inszemem volt eddig, és mindegyiknél mindkét oldalon ért tüsző. A stimu injekciós, nekem a Kaáliban Merionalt adnak, de korábban előző helyen Menopurral is min 3-4 tüsző beindult. Nekem az a jó benne, hogy az inszem után a természetes útján történnek a dolgok, nincs várólista és az ára is megfizethető. Ahol átjárható a petevezetőd, neked is működne szerintem. Jobbulást és majd jó pihenést nektek Gyulán!

    VálaszTörlés
  4. Szia Rena! Az inszem csak annyiban kevésbé megterhelő, hogy kevesebb hormont kapsz. Viszont az esélyek is kisebbek, átlag 15-17% az esély, főleg, hogy nálad nem lehet tudni melyik oldalon érnek meg. Lehet hogy mindkettő, de az is lehet, hogy csak az egyik vagy csak a másik oldalon. Nekem volt példa mindkettőre. Hogy milyen formában kapod a stimut, azt az előzményeid és az orvos döntése is befolyásolja.
    Első körben Closty-t szoktak adni, de az sokszor cisztaképző is, Forgácsban nekem akkor is azt adtak, amikor nem kellett volna... Kíméletesebb hormonkezelés az injekció: pl. Merional, Menopur, de drágább is. A lombiknál meg szerintem mindig szurisat adnak,több hormonnal, mert több tüsző is kell, de átlag 30-35% esély, és nem befolyásolja, hogy melyik oldalon érik a tüsző. Kérdés, hogy a 17% (ha jó oldalon érik a tüsző, de ezt már csak a vények kiváltása után tudod meg) megér-e neked plusz 40-50ezer forintot. Én 3x kiadtam, és sok volt, ezért váltottam TB-sre és ugyanolyan ellátást kaptam.

    Viszont ha TB-sre mennél, csak akkor mehetsz, ha megvan minden friss eredményed, amit a helyi protokoll előír. Sokszor nem fogadnak el külsős eredményeket (intézete válogatja), újra kell csinálni, ami időben sok lehet. De csak az elején, ha már bekerültél, utána már nincs várólista, legalábbis nekem a BMCben sem a lombikra, sem az inszemre nem kellett plusz hónapokat várni.

    VálaszTörlés
  5. Rena, nekem ugyan nem volt inszemem mert a Férjem eredményei még lombikból is csak ICSI-hez feleltek meg úgy-ahogy.
    Viszont: én nagyon inszem párti vagyok és nem a sikerráta miatt ami egyértelműen elecsonyabb, hanem ha sikerül akkor a későbbiek miatt.
    Amióta tart a terhességem egyre több és több lehetséges rendellenességről olvasok melyek fő oka az hogy a lombiknál annyira mesterséges minden. Se természetes szelekció nincs a spermiumok esetében és az a rendellenesség ami nekem most derült ki (a köldökzsinór dolog) egyérelműen a lombik számlájára írható.
    Nyilván nekem és még sok másik embernek nincs más lehetősége mint a lombik, és nyilván 3 sikertelen inszem után fölösleges tovább kísérletezni ha nem történt megtermékenyülés, de ha jó esély van rá én az inszemet megpróbálnám.

    VálaszTörlés