2015. január 16., péntek

Vár a munka, és a tervek

A mai napon az orvos megadta az engedélyt az újbóli munkába állásra! Így hétfőn már irány az iskola. Bár igaz hogy light-os nappal kezdek, mert délutáni foglalkozás a félévzáró értekezlet miatt nem lesz. De már dolgozom. Kicsit hosszú volt ez így itthon egyedül, mivel a párom egész héten kiküldetésben volt.
Jöttem-mentem néha meglátogattam Anyósékat és egyebek, de nagyon jó lesz, hogy lesz kihez szólnom itthon.

Köszönöm a sok hasznos tippet, infot az inszem kapcsán. Ezek után is olvasgattam, mivel ráértem. Tudom, hogy sok vizsgálatot véleményem szerint újból kell csináltatni, mert a két évvel ezelőtti vizsgálati papírjaink az Intézetben vannak és szerintem már idejét múltak.

Ahogy Én gondolom ill. ahogy a Párom is elmondta. Sokan most furcsán néznek majd biztosan ha olvassák e sorokat, és talán nem gondolnak normálisnak, de leírom.
Ugye anno a lombikból maradt 3 szép 5 napos embriónk, akiket egyenként fagyasztottak az  F.Intézetben. Bármikor visszakaphatjuk Őket amikor úgy gondoljuk. Szerintem nem lenne akadálya.
Mi valahogy mégsem ezt az utat  szeretnénk járni. Ahogyan Fella is írta, és olvastam sok helyen, (Bár tudom ha nincs más megoldás, és lehetőség persze 100%-an azt használjuk ki) azért a mesterséges megtermékenyítésnek vannak néha árnyoldalai is.
Ezért szeretnénk előbb a természetes út mellett az inszeminációt megpróbálni. Mégis természetközelibb a dolog. Jó persze tudom, ahhoz a páromnak is ismét jó eredményeket kell produkálnia.
És azt is tudom, hogy egyenlőre nem az F. Intézetben. Mivel  ahová járok orvoshoz, ott a Rendelőben is lehetőség van Inszemináció végzésére, és vagy a saját Nőgyógyászom vagy T. doktor Úr csinálná,  És nem is horribilis áron (az új árlista alapján 35.000.- hétvégén 40.000.-) meg persze a gyógyszerköltségek. De úgy gondolom az nem több 20.000.- Ft-nál.
A vizsgálatokról azonban még érdeklődön kell. Szeretnék minél több vizsgálatot Tb-s alapon megcsináltatni amint van rá mód és lehetőség. Mert ahogy olvastam, hogy milyen előzetes vizsgálatok kellenek mindkét félnél, és nézegetem a magánlaborok árait, hát igencsak beleszalad a 30.000 Ft-os értékhatárba. Persze ha nincs más gyors és járható út, akkor marad ez a lehetőség.
Ahhoz viszont, hogy esetleg márciusban, vagy április elején egy inszemet tudjunk kezdeni, a vizsgálatokat időben el kell kezdeni, mert egy-két vizsgálati lelet elkészülési ideje hetekbe telik. Így most kikászálódom még a náthából. A hónap végén csináltatok egy terheléses cukor és inzulin vizsgálatot (már lassan egy éve nem nézték), és február elejére kérek konzi időpontot a dokitól. Ott megkérdezek minden lehetséges verziót, és indítjuk a vizsgálatokat.
Bár aki leírná pontosan akár priviben, hogy mi az ami pontosan kellene azt megköszönném. (olvastam itt Hepatitis...  Clamidya stb. )

Közben újra rákattantam a horgolásra. Sapkát szeretnék magamnak, vagy fejpántot, hogy a fülemet védjem valamennyire, a hétköznapi délutáni hidegtől. Mivel a gyerekekkel ha nem esik és nincs nagy mínusz egy órát a szabad levegőn tartózkodunk.

Szóval most ezek a tervek. Aztán meglátjuk, még lehet az élet közbeszól.

2 megjegyzés:

  1. Szia Rena, jól érzed a gyógyszerek költségeit, az valóban 20000Ft körül van az inszemnél. Az első inszem előtt kellettek a vizsgálatok, a többi előtt már nem. Nekem frissen kellett a 3. és 21.napi hormonsor, és mivel pajzsmirigy alulműködésem van, ezért kellett friss endokrinológiai lelet. A két évvel korábbi árjárhatósági és méhtükrözés eredményeim elfogadták, sőt a párom ugyanekkor készült spermaképe is jó volt, mivel nála minden ok. Vírusszűrés ekkor nem volt, csak a lombik előtt. Én mondjuk oep támogatott helyen csináltattam az inszemeket, nem tudom magán intézményben ez hogy megy.

    VálaszTörlés
  2. Szia Rena, ha nem tb-sre mész, akkor elég a 3. és 21. napi hormonsor, párodnak a spermakép (a Forgácsban nálunk elfogadták az 1-2 évvel ezelőttit is, de nem is volt probléma), na meg az átjárhatósági, de az már megvan neked. Legalábbis nekünk ennyi kellett csak a F-ban. Ha TB-sre mennél, akkor kéne minden vírus, tenyésztés, mammográfia stb.

    A terheléses vizsgálatot miért csinálod meg? A teherbe eséshez nekem anno Tüű azt mondta, hogy elég hormonsort nézni (3-5. és 18-21. napit). Ha a progesztron alacsonyabb és a prolaktin magas, akkor meg úgyis kapsz erre bogyókat, és ha sikerül az inszem, akkor is kapsz pótlót, hogy a baba megmaradjon. És a TSH-t is megnézik. Sőt azt is mondta, hogy a cukorivásos terhelés nem ad pontos képet arról, hogy most tényleg inzulinrezisztens vagy-e, vagy hogy mennyire súlyos... ezt nem értettem akkor, mert ez alapján állították fel a diagnózist. Nekem Tüű 2 év után sem kérte a terhelést, pedig rákérdeztem.

    VálaszTörlés